Benzyna a osiągi - lepsza E95 czy E98?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Benzyna a osiągi - lepsza E95 czy E98?

    Zamieszczone przez patrykL
    a jakie to wielkie roznice?
    Jak dla mnie różnica najważniejsza, że fachowcy z ASO nie grzebali, w tym, na czym się nie znają. :evil:


    Zamieszczone przez patrykL
    powtarzam po raz "n-ty", ze multifuel nie oznacza fabrycznego lpg
    patrykL jak byś mógł rozjaśnić?
    A czym się różnią, te dwa silniki Multifuel 1.6 CHGA od 1.6 BSE? Poza tym dedykowanym koletorem ssącym.
    I jeszcze jedno pytanie, w jakim jeszcze innym silniku fabryka Skody zakładała Lpg?

    Zamieszczone przez patrykL
    do Kolegi Kaskader: czy masz wersje jak ta opisana w tej instrukcji:
    Dołączam się do pytania,
    Wskaźnik ilości gazu i przełącznik masz tak jak w instrukcji?
    Wlew gazu masz obok wlewu benzyny? Czy w zderzaku?

    ps.kaskader uszczelka maski i pełna osłona pod silnik by ci sie przydała, żeby komora nie łapała całego błota z drogi.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Benzyna a osiągi - lepsza E95 czy E98?

    wprawdzie to motocykl, ale...

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Ten test i cały artykuł nie wnosi nic nowego. Wiadomym jest, że im lepsze paliwo, tym lepsza praca silnika i tym lepiej ogólnie dla silnika (pomijam osiągi, choć i te są lepsze przy paliwie wyższej jakości i o wyższej LO).
      A'propos paliw - ostatnio zalałem (trochę omyłkowo i przez roztargnienie) tej nowej benzynki Shell-a. Poza tym, że cena robi przeciąg w kieszeni (5,68/l), to specjalnych różnic w porównaniu do zwykłej 98 nie poczułem. No, może auto minimalnie lepiej się zbiera, ale - wg mnie - taka różnica nie jest warta różnicy w cenie.
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez Eidos71
        pomijam osiągi
        a w tym "teście" właśnie o to chodzi :lol:
        (chyba, że nie zrozumiałem przesłania :roll: )


        Zamieszczone przez Eidos71
        wyższej LO
        nie do końca widzę związek LO z osiągami (przez pryzmat silników montowanych aktualnie w Skodzie), ale może mi to ktoś wyłuszczy w przystępny sposób, no i to, co to jest w Twoim rozumieniu "lepsza jakość paliwa" :?:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          #5
          Czyli różnice są rzędy 1-2 KM , czyli tak naprawdę niezauważalne podczas jazdy. Ten test potraktowałbym raczej jako ciekawostkę niż wskazówkę gdzie tankować, czy które paliwo jest najlepsze. Choć moim zdaniem rozczarowuje baaardzo słaby wynik Shella V-Power (jak za te pieniądze).

          Poza tym u mnie w instrukcji jest napisane "Fuel recommendation: Unleaded fuel, pump octane number: 86 or higher." Więc spoko mogę tankować na Ukrainie.

          Więc tak naprawdę latają mi te wszystkie octany, bo i tak pojedzie na wszystkim.

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez Dzida
            Więc tak naprawdę latają mi te wszystkie octany, bo i tak pojedzie na wszystkim.
            mi zasadniczo również
            ale nie da się nie zauważyć tendencji do tankowania 98 jako paliwa "lepszego" - nie wiadomo dlaczego, prawdopodobnie z niezrozumienia tego czym jest liczba oktanowa właśnie
            oczywiście są maszyny i sytuacje (tuning), gdzie takowa jest wymagana.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • sebu
              L&K
              • 2008
              • 1304
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              szkoda, zatankowałem do swojej Majki ( yamaha majesty 125cm. ).98pb i powiem ,że nie widzę żadnej różnicy,w stosunku do 95pb.Takie mam odczucie.
              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
              jak pomogłem to daj punkcik
              sprzęgło od G 60

              Komentarz

              • Eidos71
                RS
                • 2011
                • 2050
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                nie do końca widzę związek LO z osiągami (przez pryzmat silników montowanych aktualnie w Skodzie), ale może mi to ktoś wyłuszczy w przystępny sposób, no i to, co to jest w Twoim rozumieniu "lepsza jakość paliwa" :?:
                Przecież nawet w artykule masz wyłuszczone, że większa LO ogranicza efekt spalania detonacyjnego mieszanki - a to (z tego, co wiem) wpływa na osiągi silnika i jego trwałość. A "lepsza jakość paliwa" - to chyba zrozumiałe jest samo przez się. Porównaj paliwa do nabycia na terenie kraju, a paliwa zakupywane za naszą zachodnią granicą. Na jakość paliwa wpływa jego czystość (brak lub ograniczenie procentowe niewskazanych domieszek typu dodatki roślinne, chrzczenie wodą, rzeczywista LO itp.), oraz dodatki "uszlachetniaczy" wpływające na spalanie mieszanki i czystość układu spalania (m.in. wspomniany w artykule brak nagaru, lub ograniczenie jego powstawania).
                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                MOJA FURKA

                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Czym wyższa liczba oktanowa, tym jest dłuższy czas jej spalania.
                  Tym samym inne będzie w silniku - w zależności od LO - np. wyprzedzenie zapłonu.
                  Jeżeli silnik jest przystosowany do LO 95 i ma zapłon właściwe (odpowiednio dla 95) ustawiony, to przy LO98 będzie miał zapewne gorsze osiągi a i może dojść do wypalania zaworów wydechowych - ze względu na dłuższy czas spalania etyliny.
                  Jeżeli już 'kombinować', to trzeba by chociaż odpowiednio zmienić (przyspieszyć) kąt zapłonu
                  W przypadku silnika konstruowanego dla LO98, na etylinie 95 może dojść do spalania stukowego - ze względu na krótszy czas spalania etyliny 95 - bo po spaleniu się paliwa, zawór wydechowy otworzy się z opóźnieniem.

                  Przy dłuższym czasie spalania się paliwa, silnik pracuje łagodniej.
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    #10
                    Ten artykuł mi się bardziej podoba i imo bardziej rozjaśnia sprawę

                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      Czy silnik się dostosowuje do zalanego paliwa o danej liczbie oktanowej? Zmienia jakieś ustawienia?
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • Karql
                        L&K
                        • 2010
                        • 1124

                        #12
                        Zamieszczone przez tomek
                        Czy silnik się dostosowuje do zalanego paliwa o danej liczbie oktanowej? Zmienia jakieś ustawienia?
                        Oczywiście pompa paliwa ma specjalny czujnik, który w warunkach laboratoryjnych bada skład paliwa i na jego podstawie dostosowuje takie parametry jak kąt wtrysku, wyprzedzenie zapłonu, moment otwarcia zaworów, ciśnienie wtrysku itp. itd. :diabelski_usmiech
                        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                        -> MOJA SKODA <-

                        Komentarz

                        • OCPtaxi
                          Rider
                          • 2011
                          • 383

                          #13
                          moje obserwacje, choć i tak leję 95 ze względu na koszty zakupu.

                          95, a 98 - 98 większy zasięg, różnica w dynamice raczej nie do odczucia.
                          95, 98 a 100 oktanów z shella. - Punto II jechało na PB95 max 160, po zalaniu PB100 było to już 175 km/h.

                          Coś w tym jest
                          Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                          Komentarz

                          • Karql
                            L&K
                            • 2010
                            • 1124

                            #14
                            OCPtaxi, przeczytaj art ode mnie to będziesz wiedział co
                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                            -> MOJA SKODA <-

                            Komentarz

                            • soszek81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1245

                              #15
                              Ludzie nie wiedzą za bardzo czym jest LO i po co ona jest.
                              Wartość LO znacząco wpływa na ograniczenie spalania stukowego w silnikach z wysoką kompresją (np. zalecane w silnikach motocyklowych BMW). Chodzi o to iż silnik o wysokiej kompresji może doprowadzić do zapłonu samoistnego (jak w dieslu) w nieodpowiednim momencie (moment odpowiedni to oczywiście zapłon od iskry ze świecy). I po to się tankuje paliwa z większą LO.
                              Ja mam starutką Hondę z 84r. - można lać wszystko co ma więcej niż 82 oktany - będzie jechać. Bo jej kompresja to niecałe 10/1.
                              Ot cała sztuka. (tak gdzieś czytałem )
                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                              Komentarz

                              • majkel123
                                Rider
                                • 2010
                                • 570

                                #16
                                Kiedyś na broszurce reklamowej Passata widziałem taki wpis: " Tankując paliwo o wartości niższej niż 98 okt. należy się liczyć ze zmniejszeniem osiągów silnika"
                                Arctic 1.8 TSI DSG7

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez majkel123
                                  Kiedyś na broszurce reklamowej Passata widziałem taki wpis: " Tankując paliwo o wartości niższej niż 98 okt. należy się liczyć ze zmniejszeniem osiągów silnika"
                                  tak, ja też, potem rozpętała się wielka dyskusja, z której wyszło, że trzeba albo nie trzeba
                                  bo Skoda takich zapisów nie stosuje

                                  [ Dodano: Sob 23 Lip, 11 20:05 ]
                                  Zamieszczone przez OCPtaxi
                                  95, a 98 - 98 większy zasięg, różnica w dynamice raczej nie do odczucia.
                                  stawiam na błąd pomiaru albo chrzczoną 95, inaczej nie potrafię sobie tego wytłumaczyć
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • rowerek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 449

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Zamieszczone przez majkel123
                                    Kiedyś na broszurce reklamowej Passata widziałem taki wpis: " Tankując paliwo o wartości niższej niż 98 okt. należy się liczyć ze zmniejszeniem osiągów silnika"
                                    tak, ja też, potem rozpętała się wielka dyskusja, z której wyszło, że trzeba albo nie trzeba
                                    bo Skoda takich zapisów nie stosuje
                                    Zależy jaki silnik miał ten Passat. Generalnie VW zalecał lać 98 do silników wolnossących z wtryskiem bezpośrednim a więc do rodziny silników FSI. Do silników TSI paliwem jest 95 i nie występują żadne ograniczenia osiągów itp.

                                    Komentarz

                                    • zwolin
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 656

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tomek
                                      Czy silnik się dostosowuje do zalanego paliwa o danej liczbie oktanowej? Zmienia jakieś ustawienia?
                                      Nie wiem jak VAG, ale niektóre silniki Mitsubishi cyklicznie przyspieszały sobie zapłon i na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego określały liczbę oktanową paliwa (oczywiście nie w oktanach, tylko jakiś tam wskaźnik,l ale odczytując go mozna na piechotę porównać jakość paliwa z różnych stacji).
                                      Podejrzewam, że taraz jest podobnie w większości silników. Nie wiem jak z przyspieszaniem po zalaniu lepszego paliwa, ale każdy sterownik powinien go cofnąć po otrzymaniu sygnału o spalaniu stukowym (asekuracja producentów).
                                      Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                                      O II Tour Combi 1.6
                                      Mitsu Carisma 4G93 GDI

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #20
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        Zamieszczone przez majkel123
                                        Kiedyś na broszurce reklamowej Passata widziałem taki wpis: " Tankując paliwo o wartości niższej niż 98 okt. należy się liczyć ze zmniejszeniem osiągów silnika"
                                        tak, ja też, potem rozpętała się wielka dyskusja, z której wyszło, że trzeba albo nie trzeba
                                        bo Skoda takich zapisów nie stosuje
                                        stosuje stosuje (instrukcja str. 224):
                                        Do silników wymagających benzyny bezołowiowej super (LO 95) można użyć
                                        również benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91. Spowoduje to jednak nieznaczny spadek mocy.
                                        Jeżeli benzyna użyta zastępczo ma niższą liczbę oktanową niż wymagana, nie
                                        wolno przekraczać środkowego zakresu obrotomierza i znacznie obciążać silnika.
                                        Benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana można używać bez ograniczeń.
                                        Nie wiąże się to jednak z żadnymi korzyściami, takimi jak wzrost mocy silnika czy
                                        mniejsze zużycie paliwa.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • kytutr
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 327

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          Do silników wymagających benzyny bezołowiowej super (LO 95) można użyć
                                          również benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91.
                                          Na niektórych stacjach benzynowych w Czechach można jeszcze taką kupić, nosi nazwę Natural 91.
                                          korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                          Komentarz

                                          • rowerek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 449

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Zorr
                                            stosuje stosuje (instrukcja str. 224):
                                            Do silników wymagających benzyny bezołowiowej super (LO 95) można użyć
                                            również benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91. Spowoduje to jednak nieznaczny spadek mocy.
                                            Jeżeli benzyna użyta zastępczo ma niższą liczbę oktanową niż wymagana, nie
                                            wolno przekraczać środkowego zakresu obrotomierza i znacznie obciążać silnika.
                                            Benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana można używać bez ograniczeń.
                                            Nie wiąże się to jednak z żadnymi korzyściami, takimi jak wzrost mocy silnika czy
                                            mniejsze zużycie paliwa.
                                            Świetnie, ale była mowa o konieczności tankowania paliwa 98 i ewentualnym spadku osiągów na paliwie 95, które nie występuje bo takiego zapisu nie ma.

                                            Benzyna 91 i ewentualny spadek osiągów to inna sprawa.

                                            Komentarz

                                            • Zorr
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2110

                                              #23
                                              Zamieszczone przez rowerek
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              stosuje stosuje (instrukcja str. 224):
                                              Do silników wymagających benzyny bezołowiowej super (LO 95) można użyć
                                              również benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91. Spowoduje to jednak nieznaczny spadek mocy.
                                              Jeżeli benzyna użyta zastępczo ma niższą liczbę oktanową niż wymagana, nie
                                              wolno przekraczać środkowego zakresu obrotomierza i znacznie obciążać silnika.
                                              Benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana można używać bez ograniczeń.
                                              Nie wiąże się to jednak z żadnymi korzyściami, takimi jak wzrost mocy silnika czy
                                              mniejsze zużycie paliwa.
                                              Świetnie, ale była mowa o konieczności tankowania paliwa 98 i ewentualnym spadku osiągów na paliwie 95, które nie występuje bo takiego zapisu nie ma.

                                              Benzyna 91 i ewentualny spadek osiągów to inna sprawa.
                                              mowa jest o wpływie rodzajów paliwa na silnik... a zapisy o zmniejszonej mocy występują także w instrukcji skody z tym że w Pasacie było to 98-->95 u nas 95-->91.

                                              Poza tym w cytowanym fragmencie jest też napisane o braku korzyści ze stosowania paliwa 98 oktanowego.
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                czyli do 1.4 tsi mam lać pb95 ? bo na razie leję v-pałera ... , tak zawsze lałem w clio .. Krysia znaczy ...i zawsze twierdziła że na zwykłej 95 clio jej nie przyśpiesza i czuje wyraźną różnice... :twisted: :roll:
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • hsurim
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 788
                                                  • Kia
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  #25
                                                  Trzeba wlewać takie paliwo, na jakie silnik został skonstruowany.
                                                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...